עיצוב אתר מסחר אלקטרוני

עיצוב אתר מסחר אלקטרוני הוא תהליך שאומרים עליו "זה לא רק המוצר שמוכר באינטרנט". בטח, רכישה מקוונת היא מונעת על ידי הרצון לקנות את מוצר או שירות מסוימים. תהליך קניית מוצר ברשת הוא תהליך מורכב רב-שכבתי אשר המשפיע על התנהגות צרכנים. תהליך זה הוא די דומה למה שאנחנו מכנים "חוויית המשתמש".

חוויית משתמש היא אחת הסיבות העיקריות המסבירות את הפער בין שיעורי ההמרה הגבוהים ביותר והנמוכים ביותר בכל תעשייה. יכולים להיות שני אתרי מסחר אלקטרוני אשר מוכרים את אותו המוצר ואתר אחד יהיה יותר מוצלח מהשני רק בגלל שחוויית המשתמש אצלו יותר טובה.

מחקר שנערך לאחרונה על עיצוב אתר מסחר אלקטרוני מצא כי קמעונאית הגדילה את הכנסותיהם על ידי 76% רק על ידי שינוי אחד קטן לחוויית המשתמש: היכולת לסנן מוצרים.

ישנן דרכים רבות שבהן השתפרו עיצוב אתר מסחר אלקטרוני לחוויית משתמש שיכול להגדיל את ההמרות שלך, אבל מאמר זה ידון בחוויית המשתמש הרלוונטיות ביותר למגזר המסחר האלקטרוני.

הנה שש אסטרטגיות עיצוב להבטחת אתר המסחר האלקטרוני שלך:

לצפות מה הלקוחות שלך מחפשים

רוב הלקוחות הפוטנציאליים שלך ייפול לשתי קבוצות עיקריות:

  • מי שמכיר את מה שהם רוצים לקנות.
  • מי שרוצה להסתכל סביב ולגלוש.

אתה יכול לשרת שתי קבוצות אלה על ידי עיצוב יכולות חיפוש יעילים וניווט.

אם אתה מציע רק מוצר אחד (או מספר קטן שלהם), פונקציונליות חיפוש היא לעתים קרובות מיותרת. עם זאת, אם יש לך מספר רב של מוצרים, זה מאוד חשוב שתהיה פונקציית חיפוש ושתהיה גלויה מאוד וקלה לשימוש.

למשתמש אינטרנט ממוצע יש טווח קשב נמוך ואינו רוצה לבזבז הרבה זמן לכן הוא לא רוצה ללכת דרך לקישורים שונים ולא ממוקדים, במיוחד אם הוא יודע בדיוק מה הוא מחפש. אם הלקוח שלך רוצה לקנות מוצר מסוים, אתה רוצה לעשות לו את חוויית הקנייה מהירה ככל האפשר וללא קשיים למציאת המוצר. כל דבר בדרך יגרום לעתים קרובות להסיח את הדעת, או גרוע מזה, ירתיע.

כמו כן יש פונקציונלית חיפוש בסיסית נוספת שמאפשר חיפוש על פי מילות מפתח ותגים.

הסוג השני של לקוחות פוטנציאליים הם אלה שיש להם מושג קלוש על מה שהם מחפשים או שהם פשוט רוצים לגלוש דרך מגוון המוצרים שלך ולקחת את הזמן שלהם בלבד. מה שהם צריכים הוא מערכת ניווט שנותנת להם תחושה של "הכל על הצעה" ומאפשרת להם לנוע בקלות בין קטגוריות מוצר. הניווט שלך צריך להיות קל לשימוש ועקבי לאורך האתר ולאפשר באופן אינטואיטיבי מיקוד והיפוך בחירות.

תנו אתר האינטרנט שלך אישיות

אתר מסחר אלקטרוני שלך הוא חלק מרכזי בזהות של המותג שלך ואתה רוצה את זה כדי להעביר את התכונות וערכים שלך אל המוצרים שלך.

תחשוב על האתר שלך כאדם ותחפש מילה אחת (או כמה) כדי לתאר איך אתה באופן אידיאלי הייתה רוצה שלקוחות היעד שלך יראו את האתר שלך. מילה כמו 'שיק' עשויה לבוא למותג הלבשה, "ביתי" למסעדה בבעלות משפחתית ו'אמין 'לשירותים פיננסיים.

לאחר שהחלטת על האישיות לאתר האינטרנט שלך, אתה יכול לקבל החלטות מפתח עיצוב כמו הצבעים, בחירה של פריסה וצילום שבו ישתמשו.

חשוב לציין כאן כי "זה נותן אישיות" לא אומר שאתה צריך לעשות את זה מודגש או צעקני רק למענו. כמו בחיים אמיתיים, שיהיה במיטבו רק כאשר זה נכון.

מינוף איכות צילום

יותר מאי פעם, האינטרנט הוא מדיום חזותי והמגמה הדומיננטית בעיצוב אתרי אינטרנט בשנים האחרונות היו מדהימות, צילום באיכות גבוהה.

בעולם הפיזי, המשתמש יכול לעתים קרובות ישירות להסתכל ולגעת במוצר שהם שוקלים לרכוש. עם זאת, באינטרנט, אחד המדדים אמין היחידים שהם צריכים ללכת על ידי הדימויים הוא מוצר.

לייעל את תהליך הרכישה

כשזה מגיע לתהליך הרכישה בפועל הפעולה צריכה להיות פשוטה, ישירה וללא הסחות דעת. ככלל אצבע, צריך להיות לא יותר משני עמודים (פשוטים ומינימאליים) בין הלקוחות שלך לחיצה על הכפתור או הלקוחות וסופיים 'הוסף לסל' 'קנה'.

יש להימנע גם לשאול את הלקוחות שלך להירשם לפני שיוכלו לבצע רכישה. קבלת המידע ליצירת קשר של הלקוחות שלך לא צריכה לבוא על הסיכון שיניע את הקונים משם.

טיפ בונוס: אתה צריך לשמור על סמל עגלת קניות גלוי בכל העת. זוהי תזכורת חזותית עדינה ללקוחות שלך, כי הם צפויים לקנות.

עיצוב לנייד

אחרון, אך לא פחות, אתה תמיד צריך לזכור כי אתר האינטרנט שלך הוא יותר ויותר שנצפה בטבליות והתקנים ניידים – ולא במחשב שולחני. ולכן יש ליצור אתר מותאם למכשירים ניידים בכדי לא לפגום בחוויית המשתמש.